یه‌انقلابی

ژوئیه 24, 2014

نیاز واقعی

Filed under: مرحم دل — yeenghelabi @ 8:52 ب.ظ.

به نام زیبای مطلق

 

نوشته‌ای که در ادامه می‌آید از دسته‌نوشته‌های قدیم و منتشر نشده‌ی من است.

پیش‌نوشت: این نوشته و یه تعدادی از نوشته‌هایی که بعد از این منتشر می‌کنم، از نظر زمانی قبل از پست «دعای پدر» نوشته شده.
قصدی در پس و پیش شدنشون نبوده و فقط این‌ها دیرتر پیدا شدن، وگرنه قبل از اون نوشته منتشر می‌شدن.

امروز ۳۰ آبان سال ۱۳۸۴ است. اگر بخوام در مورد عشق صحبت کنم، باید بگم آدم‌ها عاشق کسی می‌شن که احتیاجات اون‌ها رو برآورده می‌کنه پس وابستگی باعث عشق می‌شه و خودخواهی دلیل وابستگی، پس چرا هی عاشقا می‌گن من تو رو حتی از خودم بیشتر دوست دارم؟
الان شب قدره و می‌‌خوام یه اعترافی بکنم. یه روزی فکر می‌کردم اگر یه وقت بین زندگی خودم و معشوقم مجبور باشم یکی رو انتخاب کنم، زندگی اون رو انتخاب می‌کنم اما الان نظرم عوض شده و زندگی خودم رو انتخاب می‌کنم. می‌دونید چرا؟ دلیلش خودخواهی نیست، دلیلش اینه که به خودم مطمئن‌ترم و شناخت بیشتری روی خودم دارم. وظیفه‌ی هر آدمی اول شناخت و تحول خودشه بعد دیگران (پاورقی ۱). اگر من مردم و کسی که دوسش داشتم نتونست وظیفه‌ش رو انجام بده چی؟ اونوقت خدا نمی‌گه تو که خودت رو می‌شناختی و به خودت از بقیه مطمئن‌تر بودی چرا روزه‌ی شک‌دار گرفتی؟ اگر آدم نمی‌ترسه، بار مسئولیت خودش و اون‌هایی رو که دوست داره رو به دوش می‌کشه.

تا حالا فکر کردی برای چی به دیگران محبت می‌کنی؟ اگر کسی که خیلی دوستش داری و بهش محبت می‌کنی اصلا ندیدت چیکار می‌کنی؟
چقدر از دنیا و اطرافیانت دریافت کردی؟ تا حالا احساس بی‌نیازی کردی؟ توی چندتا از احتیاجاتت احساس بی‌نیازی می‌کنی؟ تا حالا تو زندگی برای چند تا چیز ساده ارزش قائل شدی؟
تا حالا فکر کردی برای چی می‌ترسی؟ ترس ما آدم‌ها از اینه که اونچه داریم رو از دست بدیم. آیا تا حالا فکر کردی اون چیزی که ما واقعا مالک اونیم رو نمی‌تونن از ما بگیرن، اون‌هایی رو هم که می‌گیرن مال ما نبوده؟ پس چرا ترس؟
تا حالا شده حس کنی جامعه و اطرافیانت نمی‌زارن تو عاشقانه در دنیا زندگی کنی؟ به نظر من آدم‌ها همیشه در حال جنگ برای عاشق بودنن، مگر اینکه قبلا تسلیم شده باشن.
تا حالا بخاطر شادی کار، کار کردی؟
تا حالا بخاطر بیشتر شدن و بیشتر کردن، آموختی؟
تا حالا فکر کردی همه‌ی اون چیزهایی که قرن‌ها بوده، شاید درست نباشه؟
تا حالا خودت رو دوست داشتی؟
تا حالا برای خودت چیکار کردی؟

در پایان با درود بر محمد و خاندان مطهر ایشان از خداوند می‌خواهیم لطف کند و نیاز واقعی‌مون رو که در وجود خودمون کشتیم، دوباره زنده کند و ما رو اونقدر خودخواه نماید که تا رسیدن به نیاز واقعی‌مون خسته، درمونده و تسلیم نشیم. آمین یا رب‌ العالمین.

 

پاورقی ۱: پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) می‌فرمایند: هر کس خود را بشناسد، خدای خود را خواهد شناخت. من عرف نفسه فقد عرف ربّه

 

یا علی

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

