یه‌انقلابی

ژوئیه 15, 2014

لذت

Filed under: مرحم دل — yeenghelabi @ 10:17 ب.ظ.

به نام زیبای مطلق

نوشته‌ای که در ادامه می‌آید از دسته‌نوشته‌های قدیم و منتشر نشده‌ی من است.

 

امروز چهارشنبه ۲۳ آذر سال ۱۳۸۴ است. چند وقتیه که دیگه نمی‌تونم نمازم رو تند بخونم، هر کاری می‌کنم حال نمی‌ده اما وقتی آروم می‌خونم و به معنی اون توجه می‌کنم احساس آرامش و یک جور شعف می‌کنم. بعد از نماز دوست دارم برم سجده و هی ذکر بگم. ذکرها خودشون میان و اونقدر تکرار می‌شن تا قلبم آروم می‌گیره و یه آرامش خاصی حاکم می‌شه. تا حالا هر کی به من می‌گفت نمازت رو آروم بخون نمی‌خوندم چون وقتی آروم می‌خوندم این احساس‌های الآن رو نداشتم و نمی‌فهمیدم که اونا چی می‌گن. الان فقط این رو می‌دونم که انقدر خدا رو مهربون می‌بینم که از روی ترس یا گناه این کار رو نمی‌کنم. فقط لذت می‌برم از تک‌تک لحظاتش. خیلی‌ها رو دیدم که بعد از نمازشون دعا می‌کنن و گریه می‌کنن اما نمی‌دونم این گریه‌ها از روی شادیه یا غم، از روی التماسه یا از روی بخشندگی خدا؛ اما این رو می‌دونم که من وقتی دعا می‌کنم تمام دنیا رو حس می‌کنم، لطف خدا رو حس می‌کنم، مهربونی خدا رو حس می‌کنم. باید اعتراف کنم من همیشه کسایی رو که موقع نمازشون گریه می‌کردن رو قبول نداشتم اما حالا می‌دونم که چه حسی دارن و چرا گریه‌شون می‌گیره.

در پایان با درود خداوند بر محمد و خاندان با برکت ایشان می‌گوییم:

خوشا به حال آنانی که از بزرگواری خداوند به سجده و گریه می‌افتند، خدایا به برکت و عظمتت ما را از جمله‌ی کسانی قرار بده که لذت عبادت را درک می‌کنند. آمین یا رب العالمین.

 

پ.ن: حدیثی از امیر مومنان علی (ع): قومی خدا را برای سودجویی پرستیدند، این عبادت بازرگانان است و گروهی خدا را عبادت کردند به جهت ترس و این عبادت بندگان است و جمعی خدا را به انگیزه‌ی سپاسگزاری عبادت کردند و این است عبادت آزادمردان.

 

یا علی

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

