یه‌انقلابی

ژوئیه 9, 2014

خدا خیلی بزرگه

Filed under: مرحم دل — yeenghelabi @ 12:02 ب.ظ.

به نام زیبای مطلق

نوشته‌ای که در ادامه می‌آید از دسته‌نوشته‌های قدیم و منتشر نشده‌ی من به تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۸۴ است.

 

من بعضی وقت‌‌ها اونقدر یه کار اشتباه رو انجام می‌دم و توبه می‌کنم که دفعه‌ی بعد نه روی دارم توبه کنم (چون از خدا خجالت می‌کشم) ، نه جرات توبه رو دارم و نه به خودم مطمئنم. اگر جرات ندارم شاید دلیلش این باشه که خدا رو به غفاری قبول ندارم یا خدا رو به اندازه‌ خودم و باقی آدم‌ها کوچیک کردم که این خودش از صدتا از اون گناه‌ها بدتره. همیشه سعی می‌کنم این حالت رو نداشته باشم ولی یک حدیث از امام معصوم هست که تو این مایه‌ها است که اگر هی توبه کنی و توبه‌ت رو بشکنی انگار خدا رو مسخره کردی. اگر روی توبه رو ندارم و از خدا خجالت می‌کشم هیچ ریطی به خدا نداره و اگر هزاران بار هم توبه کنی، خدا که مثل آدم‌ها نیست که ازش خجالت بکشم و بگه اَه چند بار هی توبه می‌کنی اما این خود منه و درونمه که می‌گه خجالت بکش حالا خدا هیچی نمی‌گه تو چقدر رو داری. این لحظه است که رو ندارم سرم رو حتی بلند کنم و بگم معذرت می‌خوام.

حالا می‌رسیم سر اصل مطلب که می‌گم، به خودم مطمئن نیستم. این رو موندم چیکار کنم. بعضی‌ها می‌گن اگر واقعا نمی‌تونی ترکش کنی از خدا کمک بگیر و بگو: خدایا من نمی‌تونم، از توان من خارجه، نمی‌تونم به نفسم غلبه کنم، خودت کمکم کن، خودت جلوم رو بگیر. {من ترجیح می‌دم که توی یه روز بزرگ یا یه جای بزرگ این رو از خدا بخوام، توی اون روز‌ها و اون جاهایی که خودش تاکید کرده کمکون می‌کنه} (جمله‌ی توی آکولاد رو امروز که دارم این نوشته رو منتشر می‌کنم دیگه قبول ندارم. اگه تا اون روز آدم زنده نباشه چی؟). بعضی‌ها هم می‌گن اگر خواستی و نتونستی خودت رو انقدر سرزنش نکن، حتما خواست خدا نبوده و هروقت که وقتش باشه خودش درست میشه(این رو هم الان دیگه قبول ندارم. مگه میشه خدا به گناه بنده‌ش راضی باشه؟) بعضی‌هام می‌گن خدا خیلی بزرگه تو هم سعی کن خدایی باشی، نگذار یه گناه کوچیک بین تو و خدات فاصله بندازه، نگذار شیطون بگه تو که این همه گناه کردی خدا دیگه با تو کاری نداره، خدا خیلی بزرگه پس تو هم بدون که خدا خیلی بزرگه.

لطف خدا بیشتر از جرم ماست*****نکته‌ی سر بسته چه دانی خموش

یا علی

2 دیدگاه »

  1. من برای این که کار بدی انجام ندهم به دین و خدا نیازی ندارم
    و می توانم با یاری گرفتن از خرد خودم اون کار رو انجام ندم.
    خدا را افسانه ای کودکانه می دانم که برخاسته از ترس ،ناشناخته ها و نادانسته های آدمی بوده است.
    هرجا آدمی کم می آورد آن جا خدا آفریده می شد و پاسخی کلی به همه چیز بود.
    با نگاهی که به تارنگارتان انداختم ، فهمیدم که دوستدار نرم افزارهای آزاد و باز (اوپن سورس) هستید.
    اگر در توانتان هست مرا در بهره گیری از دبیان راهنمایی بفرمایید ، چرا که می خواهم از ویندوز به
    دبیان بکوچم.

    دیدگاه توسط parstorch — ژوئیه 9, 2014 @ 12:54 ب.ظ.

  2. با سلام

    دوست عزیز برای مهاجرت از ویندوز به سمت دنیای نرم‌افزار آزاد و دانش آزاد، دبیان گزینه‌ی مناسبی نیست(می‌تونید با دبیان شروع کنید ولی بهتره با یه توزیع دیگر از سیستم‌عامل‌های آزاد شروع کنید)
    در کارکرد و راندمان بالای دبیان شکی نیست ولی برای شروه ممکن است کاربر را خسته کند. خود من چندین سال از اوبونتو استفاده کردم.

    نکته‌‌های بسیاری برای شروع وجود داره که در کامنت‌ها قابل ارائه نیست ولی نکته‌هایی چند رو سعی می‌کنم عنوان کنم که کمکتون کنه:
    ۱- سعی کنید ذهنی پرسش‌گر داشته باشید (اغلب افراد ذهن پرسش‌گر خود را بخاطر سیستم آموزشی غلط موجود از دست داده‌اند).
    ۲- بیشتر سوالات شما در اینترنت و توسط جامعه‌ی نرم‌افزار آزاد قبلا پرسیده شده و پاسخ آن نیز موجود است پس با جستجو می‌توانید بسیاری از مشکلات خود را حل کنید.
    ۳- جوامع کاربری نزدیک محل زندگی خود را پیدا کرده و در اجتماعات آنان شرکت کنید
    ۴- مجموعه‌ای از فید‌های وبسایت‌ها و وبلاگ‌های فعال در زمینه‌ی نرم‌افزار آزاد را جمع‌آوری کنید و بصورت مداوم مطالعه کنید.

    موفق باشید
    یا علی

    دیدگاه توسط yeenghelabi — ژوئیه 10, 2014 @ 1:10 ق.ظ.


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

